Tiedote Candion muutoksista 1.2.2016 alkaen

Luotu: 7.1.2016 15:42:05

Candion omistajapohjassa tapahtuu muutoksia 1.2.2016 alkaen. Päivittäisestä toiminnasta vastaa jatkossa Sodexo. Turun Lääketieteenkandidaattiseura ry jatkaa kuitenkin toiminnassa mukana tiiviisti Sodexon kanssa. Tuttu henkilöstö jatkaa Candiossa, ja opiskelijakeskeisyys säilyy jatkossakin koko toiminnan ytimessä.

-----

Turun Lääketieteenkandidaattiseura ja Sodexo aloittavat yhteistyön lounasravintola Candiossa

Turun Lääketieteenkandidaattiseura ry:n omistaman lounasravintola ja kahvila Candion päivittäisestä toiminnasta vastaa jatkossa Sodexo. Tuttu henkilöstö jatkaa Candiossa, ja ravintolan nimikin säilyy samana. Candion perinteisestä toiminnasta, kuten terveellisistä lounastarjoiluista ja ainutlaatuisesta tunnelmasta, pidetään kiinni ja samalla toimintaa kehitetään entistäkin aktiivisemmin yhdessä opiskelijoiden kanssa.

Vuodesta 1959 toiminut Candio sijaitsee lääketieteelliseen tiedekuntaan kuuluvan laitosrakennus Medisiinan alakerrassa. Ravintola tunnetaan yliopistopiireissä lämminhenkisestä tunnelmastaan sekä terveellisestä ja maukkaasta ruuastaan.

Candion toiminta on laajentunut viime vuosien aikana huomattavasti. Candioon tehtiin mittava laajennus vuosien 2006 – 2008 remontin yhteydessä: suuresta ja tilavasta ruokailutilasta on nyt ikkunanäkymä Kiinamyllynmäelle. Ravintolaan valmistui lisäksi kabinetti kokouskäyttöä varten.

- Toiminta on muuttunut viime vuosina ainejärjestömittakaavassa merkittäväksi ravintolatoiminnaksi ja totesimme seurassa, että haluamme varautua paremmin tulevaisuuden mahdollisiin muutoksiin. Kävimme läpi monia vaihtoehtoja ja keskustelimme eri yhteistyökumppaneiden kanssa. Päädyimme Sodexoon, koska suurena yrityksenä se tuo vakautta ja kokemusta toimintaamme. Meitä miellytti myös Sodexon tarjoama yhteistyömalli, joka perustuu tiiviiseen toiminnan kehittämiseen yhdessä seuran ja opiskelijoiden kanssa, Turun Lääketieteenkandidaattiseuran Candioministeri Tapani Strander kertoo.

Sodexon Business Development Manager Tomi Enäjärvi on yhteistyöstä innoissaan.

- Kyseessä on aivan uudenlainen toimintamalli, jossa opiskelijajärjestö ja Sodexo toimivat keskenään tiiviissä yhteistyössä. Candio on saanut asiakkailtaan paljon positiivista palautetta, ja me haluamme vahvistaa entisestään Candion mainetta viihtyisänä ja maukasta ruokaa tarjoavana lounaspaikkana, Enäjärvi sanoo.

Kahvila- ja vitriinitarjoilu uudistetaan

- Lähiajan uudistuksiin kuuluu muun muassa kahvila- ja vitriinitarjoilun uudistaminen entistäkin monipuolisemmaksi. Erilaiset teemapäivät ja tapahtumat Candiossa lisääntyvät. Näillä haluamme piristää asiakkaidemme lounaskokemusta, Enäjärvi kertoo.

Sodexo ja Candio tähtäävät pitkäaikaiseen yhteistyöhön.

- Yhteistyö Sodexon kanssa mahdollistaa toiminnan jatkuvuuden myös tulevaisuudessa. Opiskelijakeskeisyys säilyy jatkossakin koko toimintamme ytimessä. Tulemme yhdessä Sodexon kanssa luomaan malleja, joilla voimme entistäkin tarkemmin kuunnella asiakkaidemme toiveita ja viedä niitä myös käytäntöön, Strander tiivistää.

Candio työllistää seitsemän täysipäiväistä ravintola-alan ammattilaista.

Lisätietoja:

Turun Lääketieteenkandidaattiseuran Candioministeri Tapani Strander, 040 594 9485

Turun Lääketieteenkandidaattiseuran hallituksen puheenjohtaja Eino Herhi, 040 352 6256

Sodexon Business Development Manager Tomi Enäjärvi, 050 599 9865

Muokattu 7.1.2016 15:49:08